טיפול זוגי בחיפה, יעוץ זוגי בחיפה

לא טוב היות האדם לבדו. חוה נוצרה מצלע אדם כדי להיות לצידו בגן עדן , אשה כונתה "עזר כנגדו" , ביטוי המרמז על תכונות משלימות שקיימות אצל גברים ונשים. יש סיפורים רבים בתאטרון ובקולנוע כרומאו ויוליה שמעלים על נס את כוחה של האהבה וחשיבות הזוגיות. עם זאת, מהתנסויותינו ידוע לנו שזוגיות אינה רק אירוע נהדר אלא גם יכולה לכלול קשיים וההתגברות עליהם הוא אתגר שאנו צריכים לבחור בו. מתוך מודעות גבוהה למאמץ הנדרש כדי לשמר זוגיות או לשפרה ותוך מודעת גבוהה למחיר של הרמת ידיים ושל גרושין, אני רואה בהעלאת הזוגיות על דרך המלך, אתגר ראוי, לא רק לשימור המשפחה אלא גם לאכות חייהם של בני הזוג. עם זאת שמור נישואין במצב של משבר, דורש נחישות ומוכנות לשנוי אישי ולהקרבה. כשנכונות זו אינה קיימת, פרידה היא הדרך הנכונה כשה"ביחד" כבר לא מאפשר צמיחה אישית של כל אחד מבני הזוג ופוגע באכות חייהם. לעיתים יש מקום לבחון פתרוונת בינים כמו תאריכי יעד לשינוי או פרידה לתקופה מוגבלת. חלק מתהליך הטפול יהיה לברר מה מבין האפשרויות הללו נכון עבור בני הזוג והתחלת תהליך של השגת המטרות שמחליטים עליהם ביחד.


האני מאמין שלי כפסיכלוגית, הינו שבני זוג הבאים לטיפול מהווים יחידה אחת. ישות אחת וכל בעיה המועלת בטיפול היא בעיה משותפת הדורשת פתרון משותף. היות ובני הזוג ,המגיעים אליי למטרת טיפול הם יחידה אחת ומטרת הטיפול לחזק את הזוג כיחידה, אני נוהגת לפגוש את בני הזוג ביחד בלבד, ללא פגישות נפרדות של עם כל בן זוג. פגישות נפרדות שכאלה פוגמות לטעמי בלכידות היחידה הזוגית ובמטרת הטיפול. כל סוד שקיים צריך להיות מדובר בחדר הטפול כששני בני הזוג נוכחים. מזיק בעיני שמטפל זוגי יחזיק בסוד או בכל פיסת מידע לגבי אחד מבני הזוג מבלי שבן הזוג השני מודע למידע זה שכן הדבר מחליש את הזוג ויוצר בחדר ברית נוספת מלבד הברית החשובה בין בני הזוג והיא הברית בין הפסיכולוג לבין בן הזוג שהפסיכולוג שומר את סודו. מתוך מתן קדימות לזוג, כל דבר שיכול להאמר בפרטיות מול המטפל, צריך להיות יכול להאמר מול בן הזוג מתוך הבנה שמכל משבר וכאב אפשר לצמוח למקומות חדשים וכל סוד יכול וצריך להיות מוכל ומעובד בתוך היחידה הזוגית. מטרת הטפול הזוגי בעיני היא בנייתה של זוגיות חדשה ובחינה האם אפשר לבחור בבן הזוג מחדש תוך פתיחת דף חדש.

שיטת הטיפול הזוגי שתיושם מתבססת על סכמה תרפיה. (על סכימה תרפיה נא לקרוא במאמר המסביר את השיטה, המצוי באתר זה). לשם כך לאחר מפגש משותף אחד לשני בני הזוג, אפגש בנפרד עם כל אחד מבני הזוג כדי להתרשם מעברו. מפגשים אלו נועדו כדי להכיר ולהתרשם מהסכמות המפעילות כל אחד מבני הזוג ולא כדי לשמוע על הבעיות בזוגיות ולא ידובר בהן על בן הזוג השני שאינו איתנו בחדר. ההנחה היא- שאנשים מגיבים לבן הזוג ממקום של ציפיות וחששות הנובעות מסכמות ספציפיות לו שנוצרו בילדותו.

במצבי ריב ופגיעה, כל אחד מבני הזוג מדברים מהמקום של הילד הפצוע, הפגיע והמאויים. בטפול נלמד איך לזהות זאת ולהגיב לילד הפגיע בבן הזוג שלנו ממקום של הורה מיטיב ובסופו של דבר להביא את הדאלוג לדאלוג בין שני מבוגרים בריאים.

טיפול זוגי הוא טיפול שבועי בן שעה ומתקיים בקליניקה הפרטית שלי ברמת גולדה, בחיפה, באוירה אנטימית ונינוחה.

אשמח לשמוע מכם.

השינוי מתחיל כאן!
טיפול זוגי בחיפה, יעוץ זוגי בחיפה
גילה זילברמן היא אחת מבין פסיכולוגים המוכרים בתחום.
היחוד של גילה בין פסיכולוגים קליניים הוא שגילה משלבת שיטות שונות יחד עם ניסיון עשיר וידע רב.
ליווי מקצועי ורגיש
בקליניקה או טיפול פסיכולוגי Online דרך ה"זום"

מגיעה לך שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות להתאמת הטיפול המושלם עבורך

פתיחה
1
שלום
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן