טיפול בחרדה בחיפה

בתור פסיכולוגית המעניקה טיפול בחרדה בחיפה, אנו יכולה לספר כי כל אחד מאיתנו עשוי להתמודד עם מידה מסוימת של חרדות בחייו.  חרדה היא רגש אנושי, ובסופו של דבר הפחד נועד לשרת צורך הישרדותי. אך פחד נקודתי וחרדה הם אינם אותו הדבר. החרדה היא מצב של רגשות ומחשבות המעורבים עם תסמינים פיזיולוגיים ואף מזינים אחד את השני. במקרים מסוימים החרדות לא עוזבות אותנו, אלא רק הופכות לגרום מגביל הפוגע באיכות חיינו.

ניתן להצביע על כמה מאפיינים שכיחים של חרדות:

  • הימנעות מהגורם המונע מאיתנו חרדות. למשל אם ישנו לנו חרדה ממקומות סגורים, נימנע ממעליות וכל מיני חללים סגורים.
    מחשבות חרדתיות החוזרות על עצמן וגורמות לנו למתח בחיי היום יום.
  • הפרעות שינה מסוגים שונים.
  • תחושת דיכאון ופגיעה כללית באיכות החיים שלנו.
  • גם החרדה עצמה הופכת להיות מקור לחרדה.

טיפול בחרדה בחיפה
באמצעות טיפול בחרדה בחיפה ניתן לרכוש את הכלים לצורך התמודדות עם החרדה, וניתן להשיג שיפור משמעותי באיכות החיים. ואם אתם חוששים מפניה לטיפול או לא מכירים בבעיה, המשמעות היא שאתם שמים בפניכם מכשול ומעצור בחיים. אתם צפויים לסגל התנהגות נמנעת.

ישנם סוגים שונים של חרדות. אחת המפורסמות היא PTSD, או כפי שהיא מכונה בעברית הפרעת דחק פוסט-טראומטית. זוהי סוג של חרדה המתפתחת בעקבות חשיפה לאירועים טראומתיים, כמו למשל אירוע טרור.

אך לא כל מקרה של חרדה הוא תוצאה של אירוע קיצון, ישנן גם חרדות שקשה להצביע על מקורן, ואלו אף מכונות פוביות. כלומר חרדות המוגדרות כחרדה לא רציונלית.

טיפול בחרדה חברתית בחיפה

כפי שאמרנו, ישנן סוגים שונים של חרדות, וחרדה חברתית היא רק דוגמה אחת. לפני שנדבר על טיפול בחרדה חברתית בחיפה, כדאי להגדיר מהי אותה חרדה.

הפסיכולוגיה מגדירה את החרדה החברתית כפחד מפני השפלה או מבוכה פומבית. מתלווה לזה גם המחשבה כי אנו מוערכים באופן שלילי על ידי הסביבה.

לפעמים זה די טבעי לחוש לא בנוח במקום חדש או בסיטואציות חדשות. כולנו רואים שיש את אלו המגיעים למקום חדש ומייד מתחברים עם כולם, ומנגד יש את אלו שמתקדמים קצת יותר לאט. אם אתם מזדהים אם אלו שמתקדמים יותר לאט, זה לא אומר שיש לכם חרדה חברתית.

אך במקרים מסוימים אותן תחושות באות לידי ביטוי בצורה קיצונית שאותה ניתן לתאר כחרדה של ממש. ולא רק שזה גורם לנו לאי נוחות באותה הסיטואציה, יש לזה השפעות על כל תחומי חיינו. זה יכול להיות משהו שיעצור אותנו מלממש את מלוא הפוטנציאל שלנו.

החדשות הטובות הן שבמסגרת טיפול בחרדות בחיפה, ניתן לתת מענה גם לבעיה זו.

לחרדה חברתית עשויים להיות תסמינים רגשיים והתנהגותיים, ואף תסמינים פיזיולוגיים. במסגרת התסמינים הרגשיים ניתן להגיד כי הפוביה החברתית תפגע במימוש הפוטנציאל האישי, וכך עשויה להוביל לרגשות של עצבות, כעס, בושה ועוד.

מבחינה התנהגותית, מי שסובל מהחרדות משנה את התנהגותו. למשל הוא עשוי להימנע מסיטואציות חברתיות, או להעסיק את עצמו בסלולר ופשוט לא להתבלט.

התנהגויות שכאלו רק מחזקות את החרדה, הן אינן פותרות שום בעיה. ומבחינת התסמינים הפיזיולוגיים, ניתן לצפות לדופק מואץ, הסמקה, הזעה, מתח בשרירים ואף תסמינים של חנק, בחילה, קוצר נשימה וכו‘.

אלו הם בהחלט לא מצבים טובים ולא בריאים, אך בעזרת פסיכולוגית קלינית בחיפה ניתן לרכוש את הכלים לצורך התמודדות עם הבעיה.

טיפול בחרדה חברתית בחיפה

טיפול בחרדה בחיפה

כאשר מגיעים אל טיפול בחרדות בחיפה, קודם כל יש לאבחן את הבעיה. דיברנו קודם על חרדה חברתית, אך גם בעיה שכזו יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות. למשל ישנם מקרים המוגדרים כחרדה חברתית כללית. בדיוק כפי שתיארנו עד עכשיו, כל מי שסובל מהבעיה חווה מצוקה בכל סיטואציה חברתית, עד לכדי חשש מפנייה לזרים ברחוב, ובסופו של דבר נמנע מאותן סיטואציות מהן הוא חרד.

מצבים שכאלו יכולים להביא למצב המכונה הפרעת אישיות נמנעת. אך כבר כאן אציין שאני רוצה להיות זהירה עם מושגים מעולם הפסיכולוגיה. אין הכוונה שתאמצו אמונות שונות לגבי עצמכם, זה רק לידע כללי. מידע באינטרנט הוא אינו תחליף לאבחון פסיכולוגי.

ישנם גם מקרים בהם החרדה החברתית באה לידי ביטוי בצורה יותר מצומצמת. כלומר זוהי לא חרדה כללית, אלא חרדה שניתן לתחום אותו לסיטואציות מאוד מסוימות. לדוגמה ישנם אנשים שחוששים מלאכול בציבור, ולכן הליכה עם חברים למסעדה יכולה לעורר את אותה חרדה חברתית. אך מנגד, בסיטואציות חברתיות אחרות אין להם בעיה.

טיפול בחרדות בחיפה

טיפול בחרדות בחיפה

בין אם זה טיפול בחרדה חברתית בחיפה או סוג אחר של חרדה, אין פתרון קסם ואין שום טיפול אחד ויחיד המתאים לכל מקרה. שלא תבינו לא נכון, ישנם טיפולים שיכולים לעזור. אך טיפול המתאים למקרה אחד הוא לא בהכרח הטיפול המתאים למקרה אחר.

בתור פסיכולוגית בחיפה אני עוסקת במגוון שיטות טיפוליות, ויודעת להתאים לכל אחד את שיטות הטיפול הנכונות עבורו. נצטרך להתחיל בפגישה, ומשם נראה איך מתקדם.

פסיכולוגית קלינית בצפון, גילה זילברמן, עוסקת במגוון טיפולים לרבות טיפול זוגי בחיפה, טיפול בשיטת CBT (טיפול התנהגותי קוגניטיבי), קשיי הגירה ועוד. כתובת הקליניקה בקישור

 

השינוי מתחיל כאן!
טיפול בחרדה בחיפה
גילה זילברמן היא אחת מבין פסיכולוגים המוכרים בתחום.
היחוד של גילה בין פסיכולוגים קליניים הוא שגילה משלבת שיטות שונות יחד עם ניסיון עשיר וידע רב.
ליווי מקצועי ורגיש
בקליניקה או טיפול פסיכולוגי Online דרך ה"זום"

מגיעה לך שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות להתאמת הטיפול המושלם עבורך

פתיחה
1
שלום
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן