טיפול בפוסט טראומה emdr

טיפול בפוסט טראומה emdr, כיצד עובדת השיטה, ומה ההבדל בין טיפול EMDR לשיטות טיפול אחרות. במאמר זה נסביר את כל הדברים החשובים לגבי טיפול בפוסט טראומה בחיפה באמצעות שיטה זו.

פוסט טראומה, או הפרעת דחק פוסט טראומטית, היא בעיה העלולה להיווצר בעקבות חשיפה לאירוע טראומתי. כאשר התופעות נמשכות למעלה מ 4 שבועות, הן נחשבות לבעיה הדורשת טיפול.

אלו המתמודדים עם PTSD סובלים מתחושות חרדה, פחד ותחושה של חוסר אונים. הם צפויים להית דרוכים ומתוחים, ולסבול מזיכרונות חוזרים של האירוע, עד לכדי פלאשבקים של ממש. אנשים אלו מועדים יותר לדפוסי התנהגות הרסניים, כמו למשל התמכרות לאלכוהול וסמים. וגם ללא התמכרות, צפויים להם קשיים רבים בהמשך החיים.

החדשות המעודדות הן שישנם טיפולים מועילים היכולים לסייע ולשפר את המצב.

טיפול בפוסט טראומה emdr

הכירו את שיטת EMDR

שיטת EMDR (Eye Movement Desensitization and Reprocessing) היא שיטת טיפול המשמשת לצורך אינטגרציה של חוויות טראומטיות, או בשפה קצת יותר מקצועית ”הקהיה ועיבוד מחדש באמצעות תנועות עיניים“.

טיפול EMDR נמצא בחזית הטיפול בפוסט טראומה, ויש לו יעילות גבוהה שהוכחה במחקרים רבים, אך יחד עם זאת אנו יכולים לראות גם ניסיונות מוצלחים ליישם את השיטה עבור בעיות אחרות.

הטיפול מתאים גם עבור ילדים וגם עבור מבוגרים, ובעזרתו ניתן לעזור להם לעבד את החוויה הטראומתית בצורה טובה יותר. אנו ממש מפחיתים את החוויה לרמה שבה המטופלים יכולים להתמודד איתה. אפשר לציין כי בחודשים האחרונים בוצעו אינספור טיפולים בשיטה זו, במסגרת טיפול בפוסט טראומה חרבות ברזל.

לצערנו איננו יכולים להשכיח ולהעלים אירוע טראומתי כאילו לא היה. אך טיפול בפוסט טראומה emdr יכול לאפשר למוח האנושי לקבל את החוויה בצורה בריאה יותר, ולהפחית בצורה משמעותית את תסמיני הפוסט טראומה. וכמובן שבשילוב עם תמיכה ושיטות טיפול נוספות ניתן לחולל שינוי משמעותי בחיים.

טיפול בפוסט טראומה emdr

אם נדבר על היתרונות של השיטה, בראש ובראשונה ניתן להצביע על היעילות של השיטה, יעילות שהוכחה שוב ושוב באינספור מחקרים ברחבי העולם.

מחקרים רבים בחנו את יעילות השיטה בהשוואה לשיטות טיפוליות אחרות, והצביעו על כך כי התוצאות זהות בשיטות השונות – אך מספר הפגישות ומשך הזמן הנדרש להשגת התוצאות, קצרים בצורה מובהקת לעומת השיטות האחרות.

יתרון נוסף הוא שהשיטה אינה מערבת התערבות תרופתית. יתכן כי מטופלים יזדקקו לטיפולים תרופתיים על מנת להקל על תסמינים שונים, אך השיטה אינה תלוי בטיפול תרופתי.

הטיפול מתבצע במסגרת שיחה בקליניקה, אך הטכניקה הטיפולית היא אינה שיחה. מייד אסביר את הטכניקה הטיפולית, רק אציין שתמיד הכל מתחיל עם שיחה. מטרת השיחה היא להכיר אתכם, או בעצם להכיר אחד את השני, ולדעת על מה אנחנו צריכים לעבוד.

טיפול EMDR

טיפול בפוסט טראומה בחיפה

שיטת הטיפול מבוסס על תנועות העיניים של המטופלים, המופעלות באופן רצוני באמצעות מעקב אחר כך ידו של המטפל/ת הנעה מצד לצד (יתכנו גם טכניקות אחרות המשמשות להשגת אותו סוג של גירוי).

עליהם לעשות זאת בעודם מעוררים בצורה מודעת את החוויה הטראומתית, וכל הרגשות והתחושות הקשורות אליה.

הטיפול חוזר על עצמו במסגרת סדרת פגישות, כאשר בכל פעם אנו עוקבים אחר רמת המצוקה שחווה המטופל בעת הטיפול. כאשר הציפיה היא שרמת המצוקה תפחת מטיפול לטיפול. והמחקרים מראים כי זה עובד די מהר, לרבות תוצאות המורגשות כבר לאחר פגישה אחת.

טיפול EMDR נמשך בדרך כלל כשעה וחצי עד שעתיים. אתם בוודאי רוצים לשאול כמה טיפולים נדרשים, אך כאן אין תשובה מוחלטת. המחקרים מראים כי במקרים רבים הספיקו 3 טיפולים. אך מנגד ישנם גם מטופלים הזקוקים לסדרה ארוכה יותר של טיפולים, ולפעמים בשילוב טניקות טיפול קוגניטיבי התנהגותי אחרות.

טיפול בפוסט טראומה emdr יכול להפחית באופן משמעותי את כל ההשפעות השליליות הנכללות בתסמיני הפוסט טראומה. המטופלים עוברים שינוי הכרתי עמוק. לא רק שהתסמינים הפוסט טראומתיים יפחתו, ניתן להפוך את הרגשות השליליים לזיכרונות חזקים ומעצימים.

טיפול EMDR

טיפול בפוסט טראומה בחיפה

גילה זילברמן, פסיכולוגית בחיפה, מביאה איתה ניסיון רב במגוון שיטות טיפוליות, לרבות טיפול CBT, טיפול בחרדה חברתית, טיפול בפוסט טראומה בחיפה, ייעוץ זוגי בחיפה וסיוע נפשי במגוון בעיות.

ניתן להתקשר ולפנות אליי בכל בעיה, ולקבוע פגישה כאן אצלי במרפאה. במידת הצורך ניתן לקבל גם סיוע נפשי און ליין. בזכות ניסיוני בפסיכולוגיה דינמית, אני יכולה לתת מענה רחב להתמודדות עם הבעיות, גם מעבר לרמת הקושי הנקודתי. אל תהססו לפנות אליי בכל מצוקה נפשית.

כתובת הקליניקה בקישור

 

 

השינוי מתחיל כאן!
טיפול בפוסט טראומה emdr
גילה זילברמן היא אחת מבין פסיכולוגים המוכרים בתחום.
היחוד של גילה בין פסיכולוגים קליניים הוא שגילה משלבת שיטות שונות יחד עם ניסיון עשיר וידע רב.
ליווי מקצועי ורגיש
בקליניקה או טיפול פסיכולוגי Online דרך ה"זום"

מגיעה לך שיחת יעוץ ראשוני ללא עלות להתאמת הטיפול המושלם עבורך

פתיחה
1
שלום
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?
Call Now Button דילוג לתוכן